Κατηγορίες
Αρχαία

άρθρο συνεργάτη

γ΄ ανθρωπιστικών

ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΥΤΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

10η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

Α. Αισχίνης, Κατὰ Κτησιφῶντος 169-170

* Συμπληρώνουμε τον πίνακα με τους αντίστοιχους ζητούμενους τύπους των αριθμητικών του κειμένου.

Τακτικά αριθμητικά: Ουσιαστικά Απόλυτα  αριθμητικά Επιρρήματα
πρῶτον δεύτερον τρίτον τέταρτον πέμπτον ……………… ……………… ……………… ……………… ……………… ……………… ……………… ……………… ……………… ……………… ……………… ……………… ……………… ……………… ………………

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

1.Να μεταφράσεις το κείμενο

2. α Να γράψεις τους ζητούμενους τύπους:

ἅπαντας κλητ. εν. ………………  
μητρός δοτ. πληθ. ………………  
γένος γενική ενικού ………………  
δυσμενὴς ονομ. πληθ. ουδετέρου …………  
προγόνων αιτιατ. εν. ………………  
ἀτυχήμασι δοτ. εν. ………………  
δαπάνης ίδια πτώση στον άλλο αριθμό ….…………  
εὐγνώμονα κλητ. εν. ………………  
ῥήτορος κλ. ενικ. ………………  
ὁμολογῆσαι ίδιος τύπος στον Παρακείμενο ………………  
βοηθῶν γ ΄ πλ. προστ. Ενεστ. ………………  
πεφυκέναι α΄ πληθ. ευκτ. Μέλ. και  απαρ. Αορ. ……………… .……………  
εἰπεῖν β΄ εν. προστ. Αορ. ………………  
προαιρεῖσθαι β΄ πληθ. ορ. Πρτ. και Αορ. στην ίδια φωνή ……………… ………………  
ἀκούοντας β΄ εν. ορ. Μέλ. και Πρκ. ………………   ………………  
ἐγκαταλείπῃ ίδιο τύπο σε Αόρ. και Πρκ. ………………  ………………  
ἔχειν β΄ εν. προστ. Αορ. ………………  

    β «ἵνα μὴ διὰ τὴν περὶ … τὰ βέλτιστα»: Να εντοπίσεις τα επίθετα και τα επιρρήματα που υπάρχουν στο απόσπασμα και να τα μεταφέρεις στους τρεις βαθμούς, όπου είναι δυνατόν.

3. α «τήν γ’ εὐγνωμοσύνην ἀεὶ προτακτέον τοῦ λόγου»: Να ξαναγράψεις την πρόταση ώστε να προβάλλεται το υποκείμενο της πράξης.

   β. «τοὺς ἀκούοντας»: Να αναλύσεις τη μετοχή στην αντίστοιχη δευτερεύουσα πρόταση.

   γ. «διὰ τὴν ἀτυχίαν»: Να αντικαταστήσεις τον εμπρόθετο με ισοδύναμες εκφράσεις.

   δ. «ἵνα μὴ … ἐγκαταλείπῃ τὸν δῆμον»: να πυκνώσεις το κείμενο, συμπτύσσοντας την δευτερεύουσα πρόταση σε μετοχή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *